středa 12. září 2012

Lilianka



Lilianka je malá slečna, která se narodila ve 25tt s porodní váhou 570g. Neuvěřitelné. Ale je to opravdu velká bojovnice a všechno zvládá na jedničku. Je to velká šikulka.







Její maminka nám napsala:


Lilianka - 25 tt, 570 g a 30 cm
Když jsem zjistila, že jsem těhotná, byl to trošku šok, ale zároveň radost. Doma jsme se s manželem na miminko hrozně těšili. Vše probíhalo naprosto v pořádku, veškerá vyšetření byla téměř dokonalá. Pak se z ničeho nic všechno zvrtlo. 
V sobotu 8. ledna jsem najednou zjistila, že krvácím. Ihned jsme jeli na pohotovost, kde mě vyšetřili a zjistili, že mi odtekla plodová voda. Primář nás poslal hned do Fakultní nemocnice v Hradci Králové, kde domluvil okamžitý příjem. Po přijetí se doktoři vyptávali na spousty různých otázek. Moje jediná byla - co se děje? Bude moje dítě zdravé? Uklidnili mě, že odtekla první plodová voda, která slouží jako ochrana pro dítě. Také mě informovali, že se dítě narodí předčasně, ale může to ještě i pár týdnů trvat. 
No netrvalo to tak dlouho a naše malá žížalka se snažila ,,tančit“ , tak se zamotala do pupeční šňůry a musela jsem na akutní císařský řez. 
Malá Lilianka se narodila 8. ledna 2011 ve 21:57 v 25. týdnu těhotenství s porodní váhou 570 g a délkou 30 cm. Jako extrémně nedonošené dítě s 50% šancí na přežití, pokud se nepřidají komplikace. 
Byl to šok, strach, rozčilení a spousta dalších pocitů, co se v nás rozdmýchaly. Nicméně jsme se rozhodli, že Lili bude v pořádku stůj co stůj. 
Začala jsem odstříkávat mléko, to bylo jediné, co jsem pro svého drobečka mohla udělat. Postupem času jsme ,,živili“ spoustu dalších miminek, protože malá toho moc nesnědla. Pak se, co člověk nikdy nechce, přihodily komplikace. 
Asi 3 týdny po narození jí popraskala střívka, což je jednou z mnoha komplikací, která potkává takové děti, jak nám vysvětlili doktoři. Následovala operace a napojení střívek zpátky. Operace se povedla a malá byla relativně v pořádku. Nicméně po 11 dnech se objevila komplikace v podobě popraskání stehů a vytékání veškerého nepořádku do bříška. Tak musela Lilianka znovu na operaci. Doktoři se rozhodli pro umělý vývod s tím, že jakmile zesílí a bude schopná to zvládnout, tak jí znovu operativně vývod vrátí a střeva opět napojí. Lili se vedlo dobře, pomalinku začala přibývat po gramech denně a my se začali těšit, že se třeba dostane domů. Už jsem ji dokonce kojila, díky její ,,žravosti“ se nám dařilo velice dobře. 
A pak to přišlo. 
9. 5. 2011 jsme si vezli našeho broučka na chvíli domů, než bude muset na zanoření stomie (umělého vývodu). Pečovat o ni i s umělým vývodem byla radost. Brala bych cokoliv, jen aby byla doma po tak dlouhé době. Všechny kontroly i krevní testy byly naprosto v pořádku. Lili přibrala a zesílila natolik, že mohla podstoupit v pořadí již 3. operaci. 
A tak jsme začátkem července nastoupili do nemocnice na snad poslední operaci. Zase ten strach, ale naše důvěra v ni byla veliká. Samozřejmě jsme jí věřili oprávněně, všechno zvládla, operace dopadla na jedničku podtrženou. Umělý vývod nám zanořili a my si začátkem srpna vezli domů nadobro zdravou holčičku. 
Dnes je Liliance rok,  korigovaně by jí byl 27. dubna, je to naprosto zdravá holčička, dokonce nás nepotkala žádná nemoc od narození, nemáme žádné následky, vše krásně doháníme a pomalu a jistě smazáváme tu dobu, o kterou jsme se narodili dříve. 


Fotografie pořídila Petra Opočenská .



1 komentář:

  1. Nádherná holčička a kolik už toho má za sebou. Je to velká bojovnice. Držím jí i vám palce do dalšího života.

    OdpovědětVymazat