úterý 15. května 2012

Valinka


Valinka je holčička, která se narodila ve 28+00 tt s porodní váhou 1180g a Apgar skore 6-9-9. Je to malá velká bojovnice. Má toho za sebou tolik a při tom je to takové sluníčko....


Její maminka nám napsala:  
Celé mé krátké těhotenství probíhalo bez problémů. Termín jsem měla stanovený na 4. srpna 2011. Problémy nastaly až po navštívení pohotovosti ve 23+6 tt. Zajela jsem si tam pro jistotu, protože jsem celý den cítila málo pohyby a tvrdlo mi břicho. Tam mě prohlédli a řekli mi, že mám dost zkrácené děložní hrdlo a proto je nutná hospitalizace. Hned mi nasadili kapačku. Po týdenním pobytu v nemocnici jsem myslela, že už půjdu domů.
 A další rána. 
Musela jsem jít na cerkláž (zašití děložního hrdla) kvůli hrozícímu předčasnému porodu. Tak jsem jela na sál a bála se o miminko, aby mu narkóza nic neudělala. Po zašití už jsem musela zůstat jen upoutána na lůžku, max. na záchod a do sprchy. Brala jsem spoustu léků na udržení miminka. Po měsíční hospitalizaci v nemocnici jsem dostala večer kontrakce, které mi začali rozhánět kapačkou. Ale vůbec nezabírala. Ráno po vizitě mi bylo uděláno vyšetření. 
Steh, který mi udělali na udržení, se začal prořezávat. Tlačila na něj bublina plodové vody, která mi po kapkách začala odtékat. Primář rozhodl pro převezení do Olomouce, kde jsou pro případ předčasného porodu připraveni. Čekala jsem na záchranku s nejistotou, co bude. 
Po příjezdu do Olomouce jsem byla převezena na příjem, kde po mně chtěli spoustu informací. Vše bylo ve spěchu, ani jsem pořádně neregistrovala, co po mně vlastně vše chtějí. Pak mi praskla plodová voda. Přišel ihned lékař, který mi udělal UTZ, aby zjistil, jakou má miminko polohu. Po zjištění, že mi malá leží napříč v bříšku, mě odvezli okamžitě na sál, aby děloha miminko nesevřela. Probudila jsem se až na JIP. 
Sestřička z porodního mi přišla sdělit, že mám dceru s váhou 1180 g a 40 cm narozena ve 28+ 0 tt s apgar score 6-9-9 a večer mi přijde někdo z neonatologie říct víc o miminku. Tak jsem čekala v nejistotě, jestli je miminko v pořádku. 
Večer přišla Dr. a řekla, že malá je zaintubovaná, ale stabilizovaná. Valinka se tedy narodila 12. května, téměř o 3 měsíce dřív. Druhý den jsme se byli s manželem podívat na ten malý uzlíček. Byla krásná. Přes celou levou ruku a levou část hrudníčku měla jednu velkou modřinu od toho, jak ji děloha svírala. Všude okolo bylo spoustu hadiček a všude pípaly přístroje. Kdo to nezažil, asi si ani neumí představit tu beznaděj, když tam vaše miminko leží a vy mu nemůžete nijak pomoct. Valinka špatně přijímala mlíčko, jak byla napojena na kyslík, tak měla déle nitrožilní výživu, kvůli které dostala infekci. 
Její váha klesla na 990 g. 
Naštěstí ji zachytili včas a začali podávat ATB. 
Po 14 dnech od narození jsem si směla Valinku poprvé pochovat. Bylo to nádherné ji konečně držet v náručí. Bylo to poprvé a naposledy, kdy jsem si jí mohla pochovat za tu dobu co byla v inkubátoru, protože měla ve střevech nějakou bakterii, tak mi ji nemohli kvůli ostatním miminkům dát pochovat. Za Valinkou jsem jezdila 4 dny v týdnu a vozila jí odstříkané mateřské mléko, které jí podávali. 
Dny plynuly a Valinka začala přibírat a my se těšili na to, až si ji budeme moct odvézt domů. Valinka prodělala infekci, dostala transfúze a měla nespočet vyšetření. Naštěstí ji ale nic závažného nepotkalo. 
Po 35 dnech jí byla ukončena oxygenoterapie. 47. den konečně opustila inkubátor a byla dána na postýlku. 59. den byla převezena z JIRP na IMP. Byly to 2 nejdelší měsíce v mém životě. Dva měsíce nejistoty, jak to bude všechno dál. 
Nejkrásnější zpráva byla, když mi manžel řekl, že volal do nemocnice a tam mu řekli, že mám druhý den nastoupit za Valčou. Tak jsme se konečně dočkali. Přesně po 2 měsících po porodu jsem k ní nastoupila na pokoj a mohla se konečně o ni starat. 
Byl to krásný pocit konečně s ní být 24 hodin denně. 
Po 2 měsících a 2 dnech jsme si Valinku odvezli domů. Valinka je propuštěna jako zdravé miminko se známkami nedonošenosti. Valinka byla statečná a vším se probojovala. Snad nás už nic špatného nepotká. Zatím je vše v pořádku a Valinka prospívá tak, jak má a je z ní krásná, upovídaná a stále se usmívající holčička. 
Valinka si za dobu hospitalizace prošla: RDS ( syndrom respirační tísně), pozdní novorozeneckou sepsí, akutní Ostomelitydou kolene a bérce, anémií z nezralosti, žloutenkou, začínající nekrotizující enterokolitidou (nemoc střev). 

Všem rodičům předčasně narozených miminek přeji hodně sil v době, kdy nemají miminko u sebe a miminkům hodně štěstí, zdraví a hodně sil bojovat . Děkuji lékařům gynekologického oddělení v Prostějově, že mi oddálili porod aspoň o jeden cenný měsíc. 

A hlavně velké poděkování patří všem sestřičkám a neonatologům s JIRP a IMP z FN Olomouc za veškerou péči, kterou Valince věnovali.

Fotografie pořídila Jana Siťa Slováčková.


Fotografie Valinky z inkubátoru:




2 komentáře:

  1. Valinka je nádherná. Ať vám roste ve zdraví a v radosti. Pocházím z PV a v OL jsem dělala školu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Objevte eToro, největší sociální investiční síť na světě, kde 1,000,000y klientů vydělávají kopírováním obchodních rozhodnutí našich nejlepších obchodníků.

    Obchodujte kdekoliv - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat